Új táborverés (8/2)
Szerkesztő:
Kovács József LászlóTovábbi szerzők: Németh András; Gál József; Morvay Péter; Barsi Ernő; Farkas Ferenc; Kovács József László; Kovács Józsefné; Paulovits Teréz; Veresegyházi Béla; Magyar Kálmán; Pethő László; Gedai István; Ráday Mihály; Kerényi János
Cím: Új táborverés (8/2)
Alcím: A II. és a III. Országos Szakkörvezető-képző Tábor előadásai 1987-1988
Sorozatcím: Főiskolai füzetek ; 8/2.
Megjelenési adatok: Zsámbéki Tanítóképző Főiskola, Zsámbék, 1989. | ISSN: 0236-655X | ISBN: 963-7306-03-X
![coverimage](/www/thumbnails/1000/1355_kovacs-jozsef-laszlo-uj-taborveres-8-2-zstf-zsambek-1989_ocr/tn_300.jpg)
Kategóriák: Helytörténet, Néprajz, Neveléstudomány, Régészet, Történelem
Tárgyszavak: Főiskolai füzetek
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Tárgyszavak: Főiskolai füzetek
Formátum: OCR szöveg
Típus: könyv
Share
Tweet
A sorozat kötetei
- Új táborverés (8/1) (első kötet)
- Új táborverés (8/2) (ez a kötet)
Tartalomjegyzék
Borító
Címlap
Impresszum
DR. NÉMETH ANDRÁS: Az iskolatörténeti kutatás módszerei
191-
Helytörténet - iskolatörténet - neveléstörténet
191-192
Az iskolatörténeti kutatás foloyamata, főbb módszerei
193-202
Jegyzetek
201-202
DR. GÁL JÓZSEF: Marczali iskola-gondnok az 1859-72-es tanácsi jegyzökönyvekben
203-216
DR. MORVAY PÉTER: A néprajzi gyűjtés kisiskolája
217-231
1. Mi a néprajztudomány célja és mi a néprajzi gyűjtés?
217
2. Mi biztosítja gyűjtésünk hitelességét?
217-218
3. Hogyan jegyezzük és milyen formában másoljuk le gyűjtésünket?
218
4. Mit gyűjtsünk?
218-219
5. Hol gyűjtsünk?
219-220
6. Mikor gyűjtsünk?
220
7. Kitől gyűjtsünk?
220-222
8. Hogyan kutassuk fel a néprajzi tárgyakat?
222
9. Hogyan örökítsük meg a néprajzi tárgyakat?
222
10. Hogyan történjék a néprajzi tárgyak leltározása?
223
11. Hogyan rajzoljuk le a néprajzi tárgyakat?
224-226
12. A néprajzi gyűjtés fő szempontjai
226-227
13. Milyen módszert alkalmazzunk a különböző jellegű néprajzi témakörök gyűjtésénél?
228-230
14. Lássuk meg az embert a néprajzi jelenségek mögött!
230-231
DR. BARSI ERNŐ: Népzenegyűjtésünk mai feladatai
232-242
DR. FARKAS FERENC: A dűlőnevek gyűjtése
243-257
1. A földrajzi nevek gyűjtésének új körülményei
243-244
2. Légy otthon a tájban!
244-246
3. Szakmai ismeretek
246-247
4. Néhány módszertani ismeret
247-250
5. A dűlőnevek gyűjtése
250-256
6. A földrajzi nevek gyűjtésének jövője
256-257
Jegyzetek
257
DR. FARKAS FERENC: A tanulói ragadványnevek szerepe a mindennapi munkában
258-266
1. A szó és a gyermek /Kosztolányi Dezső/
258-259
2. A név és a gyermek
259-260
3. A tanulói ragadványnevek élete
260
4. A tanulói ragadványnevek fajtái
260-262
5. A ragadványnevek és nyelvhasználat
262-264
6. Néhány személyiségjegy rajza
264
7. Egy tanár jellemzése
264-265
8. Teendőink
265-266
DR. KOVÁCS JÓZSEF LÁSZLÓ - DR. KOVÁCS JÓZSEFNÉ DR. PAULOVITS TERÉZ: Tudományos diákkör a tanítóképző főiskolán
267-279
DR. VERESEGYHÁZI BÉLA: Honismeret és földrajz
280-290
A települések természeti környezete
281-290
DR. MAGYAR KÁLMÁN: A magyar falu és a múltkutatás /Útmutató a honismeret és a régészet kapcsolatához I./
291-298
DR. PETHŐ LÁSZLÓ: Szociológia és honismeret
298-304
DR. GEDAI ISTVÁN: Honismeret numizmatika
305-309
RÁDAY MIHÁLY: Unokáink sem fogják látni
310-331
MELLÉKLET: KERÉNYI JÁNOS: Rácváros /1927-1950/
332-351
Beszéljünk először az iskoláról
333-339
Népművelési munkák
340-341
Rádiószereplés 1932./Várnai F. könyv 55. old.!/
341-346
Zeneoktatás - zeneiskolák
346-351
Tartalomjegyzék