Szerkesztők:
Hágen József;
Raýman János;
Süle Tamás
További szerzők:
Raýman János;
Hágen József;
Torbágyi Melinda;
Tillai Gábor;
Zákányi Péter
Cím: Pécsi Dénár 1. évf., 2001/4. sz., (2001. november 7.)
Alcím: A baranyai éremgyűjtők híradója
Megjelenési adatok: Baranyai Éremgyűjtők, Pécs, 2001.

A Baranya megyei éremgyűjtők szeptember 23-án tartották országos találkozójukat, a Pécsi Helyőrségi Klub dísztermében. A rendezvényen a szokásosnál talán kevesebb árus, de változatlanul sok érdeklődő fordult meg. A találkozó ideje alatt két kiállítást is megtekinthettek a résztvevők. Az egyik Tóth Tibor pécsi rendőr alezredes páratlan pécsi képes levelezőlap gyűjteményéből bemutatott válogatás volt, amelyet elsősorban a pécsiek böngésztek nagy buzgalommal.
A másik bemutató a magyar iskolajelvények gazdag választékából adott ízelítőt. Egy teljes tárlót töltöttek meg a pécsi általános, közép és felső iskolák jelvényei, köztük számos szép, valóban míves kivitelű jelvénnyel. A másikban baranyai iskolák szerepeltek. Néhány jelvényhez a viselésére jogosító igazolást, néhányhoz a kibocsátó iskolát ábrázoló képeslapot is mellékelték. Bizonyítva, hogy egy gyűjtemény, egy témából mennyire széles körű is lehet. A másik két tárlóban az ország különböző iskoláinak jelvényeiből láttunk gazdag válogatást. Közöttük szépek és változatosak az egyházi iskolák jelvényei. De érdekes a katonai iskolák textil jelvényeiből összeszedett gyűjtemény is. Végül egy csoportba a modern iskolajelvények kerültek bemutatásra a Jelvénykészítő Kft. anyagából és jóvoltából. A kiállítás két pécsi gyűjtemény felhasználásával jött létre. A megyei anyag Hágen József, az országos pedig Egerszegi Zoltán gyűjtői buzgalmának eredménye. Úgy véljük, mind a helyi, mind a vidéki vendégek is nagy figyelemmel nézegették a páratlan és színes bemutatót. Talán egy kis pihenést, a valódi gyűjtés örömét és eredményességét mutathatta meg ez a kamara kiállítás. Nem nagy értékek felhalmozásával akart kápráztatni, hanem kitartó, céltudatos munkával összeszedegetett színes, állandóan bővülő mozaikként tárták elénk ez elmúlt évszázad különleges iskolatörténetét.
Tartalomjegyzék