Képzés és gyakorlat, 3. évf., 1. sz., 2005 (április)
Szerkesztő:
Deli IstvánTovábbi szerzők: Kis Jenőné Kenesei Éva; Ambrus Péterné; Hirschné Póda Anikó; Tóth Istvánné; Nyári Éva; Duzmathné Tancz Tünde; Boronkai Dóra ; Mórocz Anikó; Sándor P. Balázs; Laczkovszky Krisztina; Durgonicsné Molnár Erzsébet; Szabó Eszter; Kaponya Tünde
Cím: Képzés és gyakorlat, 3. évf., 1. sz., 2005 (április)
Alcím: A Kaposvári Egyetem Csokonai Vitéz Mihály Pedagógiai Főiskolai Kar folyóirata
Megjelenési adatok: Kaposvári Egyetem Csokonai Vitéz Mihály Pedagógiai Főiskolai Kar, Kaposvár, 2005. | ISSN: 1589-519X

Kategóriák: Neveléstudomány
Tárgyszavak: Nevelés, Oktatás, Pedagógia, Folyóirat
Formátum: OCR szöveg
Típus: folyóirat
Tárgyszavak: Nevelés, Oktatás, Pedagógia, Folyóirat
Formátum: OCR szöveg
Típus: folyóirat
Share
Tweet
A sorozat kötetei
Tartalomjegyzék
Borító
Impresszum
Tanulmányok, esszék
1-90
Kis Jenőné Kenesei Éva: Szakirányú továbbképzési szakok a Kaposvári Egyetem Csokonai Vitéz Mihály Pedagógiai Főiskolai Karán
1-5
Ambrus Péterné: Roma gyerekek szubkultúrája
6-23
A fejlesztő program előkészítésének előzményei
6-22
Diagnosztizálás
6-7
A 2003. januári mérés eredményei készségenként
7-9
Diagnózis
10-11
Fejlesztést segítő tevékenységi területek meghatározása
11
A zenei nevelés transzferhatása
12
Képességfejlesztés zenei neveléssel
12-13
Tanmenet (minták)
13-16
Foglalkozási mintaterv
16-18
Tapasztalatok
18
Kontrollmérés
19
Mérések összehasonlítása
19-21
Összegezve
21-22
Felhasznált irodalom
22-23
Hirschné Póda Anikó: Néhány alapkészség fejlesztési célú vizsgálata az iskolába kerülő tanulóknál
24-36
A témaválasztás indoklása
24-25
A szentbalázsi általános iskola bemutatása
25-26
A vizsgálatban szereplő szentbalázsi általános iskola tanulóinak a szociális helyzete
26-29
Hipotézisek
29-30
A vizsgálat elvégzésének ismertetése és a fejlesztés során alkalmazott módszerek
30-31
Tapasztalati következtetés
31-34
Tapasztalati összefüggés megértése
34-36
Tóth Istvánné: Nyelvi hátrányok - iskolai kudarcok II.
37-52
Nyári Éva: Tanítójelöltek értékválasztásainak vizsgálata a kaposvári főiskolán
53-67
A témaválasztás személyes indítékai
53-54
Hipotéziseim
54
A pedagógus szerepe az értékorientáció kialakulásában az értékszocializáció folyamán
54-63
Válasz a hiptézisekre
63-67
Gondolatok a tapasztalatok összegzése alapján
67
Duzmathné Tancz Tünde: Népmesék a multikulturális nevelésben
68-75
A tanulói kultúrához alkalmazkodó tanítás(?)
69-70
A népmese helye és szerepe a multikulturális nevelésben
70-73
Utószó
73
Jegyzetek
73-74
Felhasznált irodalom
74-75
Boronkai Dóra: A diskurzuselemzés lehetőségei a mindennapi nyelvhasználat vizsgálatában
76-90
A diskurzuselemzés szükségessége
76-77
Történeti előzmények
77-79
A módszer bemutatása
79
Az elemzés menete a szerkezeti megközelítés
79-81
A diskurzusok dinamikus vizsgálata a belebonyolódás
81-83
A beszélőváltás mechanizmusa
83-85
A szekvenciális rendezettség
85-86
Stratégiák és maximák a diskurzusokban
86-87
A hibajavítások diskurzusszervező szerepe
87-88
A beszélgetések időviszonyai
88-89
A kihátrálás
89
Felhasznált irodalom
89-90
Portré, Riport
91-108
Mórocz Anikó: A pedagógiai kar új otthona
91-96
T. T.: Portré az éterből - Komáromi Gabriella az életről, az írásról, az írás életéről
97-102
Sándor P. Balázs: Egy becsületbeli ügy - avagy tanítók egy új korban
103-106
Laczkovszky Krisztina: Morál, haza, család - Alkalmi diskurzus Ranschburg Jenővel
107-108
Recenziók
109-116
Durgonicsné Molnár Erzsébet: Micheller Magdolna: Tehetség és lehetőség
109-110
Szabó Eszter: Oktatóink „keresztelő kalauza” - A nevek históriája
111-112
Kaponya Tünde: A katolikus egyház évszázadai - Hittudományi és társadalomtudományi tanulmányok
113-116
Tartalomjegyzék
Hátsó borító / Szerzők